Skocz do zawartości

  • thesimspl
  • instagram
  • facebook

Zdjęcie

TS3 a dodatki zmodyfikowane - zbiór porad


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Hebe

Hebe


  • 92 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Winterfell

Napisano 01 wrzesień 2016 - 17:20

Zbiór porad dla graczy używających CC:

 

1. Staraj się być na bieżąco z aktualizacjami modów - mody powinny być kompatybilne z wersją twojej gry. Gdy nie ma takiej możliwości usuń nieaktualne modyfikacje i czekaj na odpowiednią wersję.

 

2. Staraj się mieć wszystkie CC w formacie .package - dla gry to mniejsze obciążenie, a dla ciebie wygodniejsze rozwiązanie. Istnieje program, który pozwala na instalację plików .s3p jako .package: link

UWAGA! Nie konwertuj w ten sposób otoczeń oraz parcel. Kiedyś próbowałam i serdecznie odradzam. Można instalować światy i domy bez launchera, ale innym sposobem!

 

3. Zmniejszaj rozmiar plików za pomocą programu s3rc (link) - po prostu przeciągnij swoje CC na ikonę "s3rc" i poczekaj.

 

4. Usuwaj regularnie niepotrzebne/nieużywane/uszkodzone CC - w tym pomoże program S3Dashboard (link).

Z tym narzędziem trzeba obchodzić się ostrożnie, bo można bardzo łatwo uszkodzić grę, jeśli przez przypadek usunie się jakieś potrzebne pliki.

a. Żeby zainstalować narzędzie S3D, musisz mieć założone konto na MTS. Potem pobierz plik, rozpakuj go. Utwórz folder, nazwij go np. "S3Dashboard" i skopiuj zawartość pliku .rar do tego folderu.
b. Dwukrotnie kliknij na Sims3Dashboard.exe, aby uruchomić program. Tak, to już wszystko.
c. Żeby przeskanować grę wystarczy wskazać folder z TS3, czyli nacisnąć File>Scan folder... (Dokumenty\Electronic Arts\The Sims 3\Mods). Przy następnych uruchamianiach S3D narzędzie skanuje grę automatycznie (chyba, że ustawisz sobie, żeby tego nie robiło).
Po skanowaniu S3D pokazuje siedem typów plików, niezaznaczone są poprawne, do reszty kolorów jest legenda. Program zawiera też filtry, więc możesz sprawdzić które pliki są niepoprawne i dlaczego.
Zanim zajmiesz się wyrzucaniem uszkodzonych CC, lepiej najpierw je przejrzyj, bo czasem usuwanie ich nie jest konieczne:
 - jeśli masz w TS3 pliki do TS2, to lepiej zlokalizuj je w folderze Mods i przenieś je do TS2,
 - jeśli masz jakieś duplikaty, to usuń tylko jeden z tych samych plików,
 - jeśli masz skonfliktowane pliki, to możesz je zostawić, raczej nie powinny szkodzić grze (ale jeśli masz jakieś skompresowane pliki i jeden z tych nieskompresowanych jest skonfliktowany z tym skompresowanym, to możliwe, że to duplikat).
Resztę niepoprawnych CC można usunąć.

 

5. Możesz kompresować swoje pliki .package, aby przyspieszyć TS3 - grze łatwiej odczytać jeden, duży plik niż kilkaset małych:

a. W tym celu potrzebny jest program s3pe: link

b. na początku należy przeskanować CC za pomocą S3Dashboard (patrz: pkt. wyżej) i usunąć niepożądane dodatki, a potem zrobić kopię zapasową - skompresowane pliki niezwykle trudno się usuwa, więc lepiej mieć je gdzieś zapisane w razie czego,

c. przygotuj pliki - ich łączny rozmiar nie powinien przekraczać 300 MB, ale i nie powinien być zbyt mały, bo to nie miałoby sensu. Możesz, oczywiście, utworzyć kilka takich skompresowanych plików. Łączyć można pliki do CAS i trybów kupowania i budowania - modów, zamienników itp. radzę się nie tykać. I nie kompresuj skompresowanych wcześniej plików.

d. teraz włącz s3pe i kliknij file>new, a następnie resource>import>as dbc... - powinna włączyć się wyszukiwarka. Załaduj uszykowane dodatki i zatwierdź. Potem pojawi się ona jeszcze raz - teraz wybierz swoje miejsce docelowe instalacji i nazwę pliku (np. "skompresowane1"). Zatwierdź.

e. teraz program musi skompresować pliki, to może trochę potrwać, więc lepiej idź do kuchni i zrób sobie w tym czasie herbatę.

f. gdy program skończy pracę zapisz jeszcze raz plik (tak w razie czego): file>save

 

6. Zmieniaj niepoprawne nazwy plików: szczegółowy poradnik.

 


  • El Bastardo lubi to

Dołączona grafika


#2 isia9821

isia9821
  • 1 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 28 wrzesień 2016 - 17:10

Bardzo przydatny poradnik. Tylko mam pytanie, jak instalować swiaty i domy bez launchera? Nigdzie o tym nie czytałam, ani nie słyszałam  :)

 

UWAGA! Nie konwertuj w ten sposób otoczeń oraz parcel. Kiedyś próbowałam i serdecznie odradzam. Można instalować światy i domy bez launchera, ale innym sposobem!

 

 



#3 Hebe

Hebe


  • 92 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Winterfell

Napisano 28 wrzesień 2016 - 19:25

Instalacja otoczeń (pod "alternative world installation"): http://simswiki.info...ut_The_Launcher

Instalacja parcel: http://www.carls-sim...m/?topic=9297.0

 

Poradniki są po angielsku, może pewnego pięknego dnia je przetłumaczę :)


  • isia9821 lubi to

Dołączona grafika





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych