Skocz do zawartości

  • instagram
  • facebook

Zdjęcie

Emocje w The Sims 4


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Charionette

Charionette
  • 327 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 19 wrzesień 2017 - 22:48

NUq7NTN.png

 
Emocje są nowością w uniwersum The Sims wprowadzoną za sprawą najnowszej odsłony gry. Wpływają na efektywność niektórych czynności, odblokowują unikatowe interakcje oraz zmieniają sposób poruszania się simów. Pochodzą od nastrójników, które mogą trwać od kilku minut do kilku dni. Przy każdym nastrójniku znajduje się ich wartość (np. +1). Jeśli sim jest pod wpływem kilku różnych emocji jego nastrój określą te nastrójniki, których wartość po zsumowaniu będzie najwyższa. I tylko ta emocja wyraźnie oddziałuje na Sima. Emocje dzielą się na pozytywne i negatywne. Pozytywne pozwalają szybciej rozwijać umiejętności i odblokowują unikatowe interakcje. Negatywne emocje mogą wpłynąć na wykonywanie niektórych interakcji (np. smutny sim nie będzie miał ochoty na żarty, a przemęczony nie będzie chciał dalej ćwiczyć). W The Sims 4 istnieją dwa poziomy emocji. Podstawowy np. "szczęśliwy" oraz wzmocniony, np. "bardzo szczęśliwy". Aby wzmocnić emocję należy uzyskać wartość +/-8. Nastrójniki można uzyskać nie tylko poprzez interakcje. Można również sprawić by simowie odczuwali określone emocje w konkretnym miejscu. Służą do tego przedmioty z aurą emocjonalną. Aury obejmują 9 dużych kwadratów powierzchni. Aby ją uruchomić wystarczy kliknąć włącz aurę emocjonalną.

gallery_5_43_10777.png

Przedmioty wpływające na nastrój można znaleźć w trybie kupowania, niektóre z nich są dostępne tylko na określonych poziomach kariery.
Na emocję wpływają również książki. Można je kupić klikając na komputer/zamów/kup książki. Te, które dodają nastrójniki znajdują się w sekcji Emocjonalne.

gallery_5_43_138452.png

Dla każdej emocji jest książka, wyjątkiem jest emocja "pewność siebie". Taką książkę może napisać sim z wysokim poziomem pisania będący pod wpływem emocji. 

Również za sprawą krowo- kwiatu można wywołać określone emocje (jak zdobyć tę roślinę opisałam tutaj). Gdy nasza agresywna roślinka kogoś pożre (ale nie zabije) wyciąga z ofiary esencję emocji dominującej (czyli jeśli sim był np. skupiony otrzymamy esencję skupienia). Aby pozyskać esencję należy krowo-kwiat wydoić ;)

gallery_5_43_263296.pnggallery_5_43_24036.png

gallery_5_43_62930.png

 

Emocje najczęściej nie oddziałują na siebie nawzajem. Wyjątek stanowi nastrójnik "szczęśliwy". Nie tylko nadaje emocję, ale również wzmacnia inne pozytywne oraz równoważy te negatywne. Jeśli Sim ma dużą ilość nastrójników  'Szczęśliwy' możesz w prosty sposób zmienić jego nastrój na jakiś pozytywny np. 'Skupiony'.
 
 

POGODNY

gallery_5_43_21075.png

 
Jest to podstawowa emocja, gdy Sim nie ma innych nastrójników, które mogłyby wpłynąć na jego nastrój.
 
 

SZCZĘŚLIWY

gallery_5_43_321.png

 
Emocja 'Szczęśliwy' przyśpiesza naukę umiejętności Charyzmy.
 
Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
 
Ozdobione (Ładnie ozdobione) - kiedy twojemu Simowi podoba się wystrój domu
Całkiem smaczne - kiedy Sim zje smaczny posiłek
Jakie świeże! - kiedy Sim zje posiłek z ulepszonej lodówki
W górę! - gdy Sim dostanie awans
Orzeźwiający prysznic - kiedy Sim za którymś razem weźmie prysznic
Spędzanie czasu z kumplami - Simowie z cechą Kumpel są w pobliżu Sima z tą samą cechą
Głębokie więzy - dla zakochanych Simów
Nowy przyjaciel - Sim zdobywa przyjaciela
Czuję się dobrze - Sim czuje się dobrze
Kojące struny - Sim dobrze zagra na skrzypcach
Nowa powieść - Sim napisał książkę
Hmm... to było w porządku - jak zje dobry posiłek
Zdobywam nowego, dobrego przyjaciela - Sim zdobył najlepszego przyjaciela
Pierwszy pocałunek - Simowie pocałowali się po raz pierwszy
Nowy partner - Sim zdobył chłopaka/dziewczynę
Pierwsze bara-bara - Sim przeżył bara-bara po raz pierwszy
Wygodne - Sim siedzi na lepszym krześle/fotelu/kanapie
Przyjemna rozmowa - Sim rozmawia, o czymś, co lubi
Terapia strumieniami wodnymi - Sim wziął przyjemną kąpiel
Świetne melodie - jak Sim słucha muzyki, która mu się podoba
Miła rozmowa - telefonowanie do Sima
Pocieszenie - kontakty towarzyskie
Dobre wibracje - cecha dobry
 
 

ROZBAWIONY

gallery_5_43_45310.png

 
Emocja rozbawienia jest przydatna w karierach komika i przestępcy. Pozwala szybciej zdobywać umiejętności charyzma i komediowe. Odblokowuje interakcje takie jak: baw się w kąpieli po kliknięciu na wannę, dokuczaj figlarnie, opowiedz flirciarski dowcip, spoliczkuj, rzuć szalone spojrzenie po kliknięciu na innego sima szukaj memów po kliknięciu na komputer/więcej opcji/sieć), rób głupie miny, spróbuj się uspokoić po kliknięciu na lustro, głupie naleśniki z żelkowymi misiami po kliknięciu na lodówkę (wymaga wysokiego poziomu gotowania).
 
Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
 
Bąbelki!!! - kąpiel z bąbelkami w wannie
Wesoły występ! - oglądanie kanału komediowego
Śmiech żelkowych misiów - zjedzenie głupich naleśników z żelkowymi misiami
Wydarzenie w szkole/pracy
Oglądanie obrazu z odpowiednią aurą emocjonalną
Odczuwa rozbawienie - cecha głupek
 
UWAGA! Nadmierna kumulacja nastrójników "rozbawiony" i "bardzo rozbawiony" może doprowadzić do nastrójnika "histeryczny" a w konsekwencji śmierci ze śmiechu! Aby obniżyć wartość emocji można uspokoić się przy lustrze. 
 

PEWNY SIEBIE

gallery_5_43_33997.png

 

Emocja pomaga w nauce charyzmy.
 Odblokowuje interakcje takie jak: opowiedz niewiarygodną historię. zaproponuj szalony plan, pręż muskuły, odważna gadka na podryw (po kliknięciu na innego sima), sikaj po mistrzowsku (po kliknięciu na...toaletę   :)),  namaluj obraz wzmacniający pewność siebie (po kliknięciu na sztalugę, wymaga wysokiego poziomu malowania).
 
 Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
Miętowa świeżość - umycie zębów (kliknięcie na umywalkę)
Zwycięstwo! - Wygrana bójka
Inspirująca artystka - ukończenie obrazu (na wysokim poziomie malowania)
Gotowanie
Kariera "Tajny agent" zapewnia pewność siebie podczas pracowania jako "RYZYKUJ"
Naprawa przedmiotu
Ośmielenie przez sztukę - oglądanie obrazu wzmacniającego pewność siebie
Udana randka
Skuteczne dogryzanie z nielubianym lub wrogiem
Imponująca osoba - przeglądanie się w lustrze
Podniesione morale - podnieś na duchu
Twoje voodoo - powiązanie lalki voodoo z simem
Pełne przekonanie o własnej wartości - na simie użyto interakcji "wzbudź złudną pewność siebie" (wymagana wysoka złośliwość)
Ćwiczenie historii, przemów lub gadek na podryw przed lustrem
Obiekty zapewniające aurę pewności siebie
Zakupiony dzięki punktom aspiracji "Eliksir pewności siebie" (działa 4 godziny, można kupić go za 200 punktów)
Strażak - ugaszenie pożaru
Cecha "Zadufany"
 
 

SKUPIONY

gallery_5_43_88793.png

 
Przyspiesza naukę logiki. Pomaga przy zajęciach wymagających logiki.
Pozwala odblokować interakcje takie jak: wykres matematyczny (po kliknięciu na sztalugę, wymagany wysoki poziom malowania), 
 
Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
Czarna Smoła - wypicie herbaty Czarna Smoła przy użyciu obiektu Osobisty Zaparzacz do herbaty "Magiczny"
Fascynujące fakty - przeglądanie Simspedii na komputerze
W podziwie dla kosmosu - patrzenie w gwiazdy przez teleskop
Logiczne posunięcie - gra w szachy
Trening umysłowy - interakcja pomyśl nad posunięciami
Odczuwa skupienie - cecha "geniusz"
Eliksir Skupienia możliwy do kupienia za 200 punktów aspiracji
 

ZAINSPIROWANY

gallery_5_43_86795.png

 

Inspiracja przydaje się podczas gotowania i malowania obrazów.
 
 Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
Artystyczna lektura - przeczytanie książki 
Prawdziwy kucharz - gotowanie z wysokim poziomem gotowania
Inspiracja pod prysznicem - opcja pomyśl pod prysznicem
Inspiracja dzięki nauce - korzystanie z mikroskopu
Artystyczna ekspresja - ukończenie obrazu
Inspiracja siebie - granie na instrumencie dla inspiracji
Inspirująca sztuka - oglądanie dzieł sztuki w internecie
Eliksir Inspiracji możliwy do kupienia za 200 punktów aspiracji
 
 

POBUDZONY

gallery_5_43_63845.png

 

Emocja przyspiesza naukę kondycji. 
Pozwala odblokować interakcje takie jak: zderz się biodrami, entuzjazmuj się zainteresowaniami, wygłoś mowę zachęcającą (po kliknięciu na innego sima), energiczne ćwiczenia (po kliknięciu na bieżnię lub maszynę do ćwiczeń), sprzątaj z wigorem (po kliknięciu na brudny sprzęt), talerz pełen protein (po kliknięciu na lodówkę, wymagany wysoki poziom gotowania).
 
Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
Zastrzyk energii - kontakty towarzyskie
Przyspieszony metabolizm - wypicie herbaty Mocny Ulung przy użyciu obiektu Osobisty Zaparzacz do herbaty "Magiczny"
Kofeinowe pobudzenie - picie kawy
Odświeżająca drzemka - interakcja zdrzemnij się
Szybki prysznic - interakcja weź szybki prysznic
Odczuwa pobudzenie - cecha aktywny
Moc protein - zjedzenie talerza pełnego protein
Ćwiczenie na sprzętach do wyciskania ciężarów lub bieżni
Szczytowa forma - czytanie książki
Uprawianie joggingu 
Oglądanie kanału sportowego w telewizji.

 

FLIRCIARSKI

gallery_5_43_99969.png

 

Emocja pomaga simom romansować, przyspiesza rozwijanie paska romansu.
Pozwala odblokować interakcje takie jak: flirciarskie ciasteczka w kształcie serca (po kliknięciu na lodówkę, wymagany wysoki poziom gotowania), wręcz różę, uwodzicielska poza, ucałuj dłonie, opowiedz sprośny dowcip, udziel porady dotyczącej związku, zapytaj o życie uczuciowe, pocałunek z pasją (po kliknięciu na sima), obraz skłaniający do flirtowania (po kliknięciu na sztalugę).
 
Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
Rozgrzane ciało - gorący prysznic
Odczuwa chęć do flirtów - cecha "romantyk"
Obejrzana komedia romantyczna - oglądaj romanse w TV
Polowanie na lukier - zjedzenie ciasteczek upieczonych pod wpływem emocji
Podniecające przekomarzanki - wykonywanie romantycznych interakcji
Gorące pieszczoty - wykonywanie romantycznych interakcji
Gotowość na miłość - wyszukiwanie gadek na podryw w internecie
Sugestywna lektura - przeczytanie książki
Inspiracja do romansowania - obejrzenie flirciarskiego obrazu
Wyglądam dobrze! - interakcja przymierzaj stroje po kliknięciu na lustro
Gorąca herbata - wypicie herbaty Parujący Żeń-Szeń przy użyciu obiektu Osobisty Zaparzacz do herbaty "Magiczny"
 

ZNUDZONY

gallery_5_43_43542.png

 

Niewiele rzeczy powoduje u simów nudę. Praca może spowodować przypadkowe nastrójniki, które mogą wywołać znudzenie u Sima. Również czytanie książki przeznaczonej dla Simów z niższym poziomem umiejętności powodują nudę. Czasem też powtarzanie tych samych interakcji podczas rozmowy nudzi Sima.
Pozwala odblokować interakcje takie jak: narzekaj na nudę, zaproponuj zabawne zajęcia (po kliknięciu na innego sima). 
 

OSZOŁOMIONY

gallery_5_43_51925.png

 

Sim pod wpływem oszołomienia ma problemy z wykonywaniem czynności. Jeśli oszołomienie nastąpiło w wyniku porażenia prądem, kolejna próba naprawienia sprzętu w tym stanie może skończyć się śmiercią. 
Emocja odblokowuje interakcję żartuj z siebie.
 
Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
Przegrana! - przegrana walka
Mocne porażenie - naprawianie sprzętu z niskim poziomem majsterkowania
Kofeinowe dreszcze - wypicie zbyt dużej ilości kawy

ZAWSTYDZONY

gallery_5_43_245199.png

 

Simy mogą się zawstydzić w czasie rozmowy z innymi. Czasem rzucą jakiś wstydliwy komentarz, nie mamy na wpływu.
Emocja odblokowuje interakcje takie jak: żartuj z siebie (po kliknięciu na innego sima), ukryj się przed wszystkimi (po kliknięciu na łóżko).
 
Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
Niezręczne spotkanie! - nastrójnik otrzymywany w czasie rozmowy
Niezręczny komentarz - nastrójnik otrzymywany w czasie rozmowy
Muzyczna niepewność siebie - granie na instrumencie przy innym simie mając niski poziom umiejętności 
Zmoczył się - sim miał zbyt niski poziom potrzeby
Nie można wymazać tego obrazu z pamięci - wejście do łazienki gdy inny sim korzysta z toalety lub prysznica/wanny
Naruszona prywatność - ktoś wchodzi do łazienki gdy sim korzysta z toalety lub bierze prysznic/kąpie się
 
UWAGA! Nadmierna kumulacja nastrójników "zawstydzony" i "bardzo zawstydzony" może doprowadzić do nastrójnika "zażenowany" a w konsekwencji śmierci ze wstydu! 
 

SPIĘTY

gallery_5_43_116818.png

 

Sim staje się spięty najczęściej, gdy ma niski poziom zabawy. Wzmocniona emocja, bardzo spięty, powoduje zablokowanie wszystkich interakcji niezwiązanych z zaspokajaniem potrzeb. Odblokowuje interakcje takie jak: wyrzuć to z siebie, narzekaj na problemy.
Granie w gry rozładowuje napięcie. 
 
Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
Potrzebuje rozrywki - niski poziom zabawy
Usycha z miłości - sim z cechą romantyk długo nie wykonuje żadnych romantycznych interakcji
Potrzebuje wakacji - sim długo pracuje bez urlopu
Zszargane nerwy - przebywanie w pobliżu sima grającego na instrumencie z niskim poziomem umiejętności
Bez wyzwania - sim z cechą geniusz przed dłuższy czas nie rozwijał żadnej umiejętności
Pożar! - sim z niskim poziomem gotowania zabiera się za przyrządzanie czegoś więcej niż sałatka
Pożar ugaszony - gdy pożar uda się opanować
Bez pracy! - Sim z cechą ambitny przez dłuższy czas nie ma pracy
Brudne chwile - Sim sprząta w domu

Przeładowany mózg - sim zbyt długo programował (komputer/ćwicz programowanie)
 

SMUTNY

gallery_5_43_83436.png

 

Wzmocniona emocja, bardzo smutny, powoduje zablokowanie wszystkich interakcji z kategorii zabawne.
Odblokowuje interakcje takie jak: poproś o radę, narzekaj na problemy (po kliknięciu na sima), wypłacz się (po kliknięciu na łóżko), wygłoś do siebie mowę motywującą (po kliknięciu na lustro), czytaj nekrologi, napisz blog o uczuciach (po kliknięciu na komputer).
 
Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
Rozdzierające serce historia - przeczytanie książki
Zawistny - sim z cechą zazdrosny przebywa w pobliżu zakochanych
W żałobie - bycie świadkiem śmierci bliskiej osoby
W obliczu śmierci - bycie świadkiem śmierci
Przyjaciel, który odszedł - opłakiwanie przyjaciela
Smutek z powodu zła - sim z cechą dobry wykonuje złośliwe interakcje
Samotny - niski poziom towarzystwa
Osamotniony - bardzo niski poziom towarzystwa
Dryfująca w dal miłość - bycie świadkiem zdrady
 

NIESWÓJ

gallery_5_43_131242.png

 

Emocja powstaje najczęściej, gdy sim ma niskie potrzeby lub przebywa w brudnym otoczeniu. Aby się jej pozbyć wystarczy uzupełnić potrzeby lub posprzątać.
Odblokowuje interakcję narzekaj na problemy.
 
Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
Zły posmak - jedzenie posiłków przygotowywanych z niskim poziomem gotowania
Zapach taniej lodówki - korzystanie z taniej lodówki
Głodny - niski pasek głodu
Zmęczony - niski poziom snu 
Mdłości - zjedzenie zepsutego jedzenia 
Musi skorzystać z toalety - niski poziom potrzeby
Nieprzyjemne otoczenie - brud wokół sima
Brudny - niski poziom higieny
Brudna powierzchnia - używanie brudnych sprzętów
Obolały - następny dzień po treningu do granic możliwości
Auć! - naprawianie sprzętu z niskim poziomem majsterkowania
Bez satysfakcji - Sim uprawia bara-bara z niskim poziomem potrzeb
Bolące plecy - spanie w tanim łóżku

Wewnętrzna pustka - pożarcie przez krowo-kwiat

Okropny prysznic - korzystanie z taniego prysznica

ROZGNIEWANY

gallery_5_43_125218.png

 

Sim otrzymuje nastrójniki rozgniewania będąc ofiarą złośliwości. Aby się uspokoić sim może wziąć zimny prysznic, wypić rumianek na uspokojenie (w zaparzaczu do herbaty)
Odblokowuje interakcje takie jak:rób raban, zbesztaj, prowokuj, chluśnij napojem, obraź prosto w twarz (po kliknięciu na innego sima), bieg ze złością (po kliknięciu na bieżnię), spróbuj się uspokoić (po kliknięciu na lustro), gniewne, płonące spaghetti (po kliknięciu na lodówkę, wymagany wysoki poziom gotowania), kopnij śmietnik, obraz budzący gniew (po kliknięciu na sztalugę).
 
 
Niektóre nastrójniki i interakcje pozwalające zdobyć tę emocję:
Odczuwa gniew - cecha porywczy
Denerwująca rozmowa -  wybieranie opcji z kategorii podłe
Wkurzony! -  wybieranie opcji z kategorii podłe
Nowy wróg! - uznanie kogoś za wroga
Voodoo: Ból - sim pod wpływem lalki voodoo (interakcja ukłuj)
 
UWAGA! Nadmierna kumulacja nastrójników "rozgniewany" i "bardzo rozgniewany" może doprowadzić do nastrójnika "wściekły" a w konsekwencji śmierci na zawał serca! 
 

ŚPI

gallery_5_43_8897.png

 

Właściwie nie jest emocją, ale niweluje wszystkie inne, stając się dominującą na czas snu.

 


Oparte na:

sims.wikia.com

http://sims4n.blogspot.com

 

zdjęcia autorstwa Charionette

 

Jeśli znasz sytuację, którą wywołuje dana emocja, albo wiesz jak uzyskać nastrójnik nieopisany w poradniku, napisz do mnie   :)


  • Kędziorek, Ruda i milosz263 lubią to

 441Z4t1.png

   



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych