Skocz do zawartości

  • instagram
  • facebook

Zdjęcie

BoolProp TestingCheatsEnabled True

boolprop boolprop testingcheatsenabled testingcheatsenabled

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Meryam

Meryam

  • 252 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 01 wrzesień 2016 - 15:43

Spis treści:

1. Jak uruchomić kod? (poniżej)

2. Dlaczego kod nie chce działać? (poniżej)

3. Użycie w CAS

4. Użycie na parceli

5. Opcje kodu

6. Inne opcje

7. Użycie kodu na obiektach

 

1. Jak uruchomić kod?

Tak jak każdy kod uruchamiany w The Sims 2, ten również wpisuje się w oknie kodów. Aby je otworzyć, należy wcisnąć CTRL + SHIFT + C, a następnie wpisać

boolprop testingcheatsenabled true

Aby zdezaktywować kod, zamiast końcówki true należy wpisać false.

Najlepiej jest wpisywać kod w widoku otoczenia, ponieważ wówczas działa on w pełni gdy wejdzie się na parcelę. Uruchomienie kodu na parceli nie zapewni pełnych możliwości jego działania.

Aby sprawdzić czy kod działa poprawnie wystarczy spojrzeć w prawy górny róg ekranu po wejściu na parcelę. Jeśli udało się go uruchomić, powinno się tam znajdować coś takiego:

tumblr_octy0rj8Az1v894w0o1_250.gif

2. Dlaczego kod nie chce działać?

Istnieją sytuacje, w których kod pomimo poprawnego wpisania nie chce działać. Jeśli z jakiegoś powodu BoolProp został dodany do pliku userStartup.cheat znajdującego się w X:\Documents and

Settings\username\My Documents\EA Games\The Sims 2\Config I jest w owym pliku ustawiony na false, niezależnie od tego ile razy zostanie wpisany w grze, nie będzie działać. Jednak rozwiązaniem nie jest ustawienie w pliku BoolPropa jako true, ponieważ wówczas kod aktywuje się automatycznie po wejściu do gry, a wyłączyć go można w oknie kodów wewnątrz gry.

 


  • Joan i kontrowersyjna kaczuszka lubią to

tumblr_obe422ZBaX1v894w0o1_1280.png


#2 Meryam

Meryam

  • 252 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 01 wrzesień 2016 - 15:43

3. Użycie w CAS

Jeśli BoolProp został aktywowany w otoczeniu, po wejściu w CAS i wciśnięciu kombinacji SHIFT+n aktywują się pewne opcje wcześniej niedostępne w CASie. Są to opcje takie jak: dodanie skóry kosmity i manekina, NPC i inne „ukryte” ubrania, a także wyświetlanie nazwy pliku .package oraz innych istotnych informacji odnośnie danego pliku.

SHIFT+n jest jedyną kombinacją jaka uruchamia BoolPropa w CASie. Można BoolPropa w CASie także wyłączyć poprzez użycie kombinacji SHIFT+m. Obu kombinacji można używać w CASie do włączania i wyłączania kodu, niezależnie od tego czy znajdując się w trybie tworzenia rodziny, czy w trybie tworzenia sima.

tumblr_octy0rj8Az1v894w0o2_400.gif

Przykład – uruchomienie i wyłączenie kodu w CASie

 

4. Użycie na parceli

W tym miejscu ujawnia się „pełna moc” kodu BoolProp. Ważne jednak jest aby pamiętać, że jest to kod – nie mod, nie łatka, ani żaden inny rodzaj „zewnętrznego” dodatku do gry, ale wbudowany przez Maxisa mechanizm. Nie wiadomo jednak do tej pory czy BoolPropa Maxis pozostawił za sobą przez przypadek, czy też było to zaplanowane działanie.

Aby użyć kodu na parceli należy wcisnąć SHIFT i kliknąć lewym przyciskiem myszy (dalej opisywanym jako Lclick) na dany obiekt lub sima. Spowoduje to ukazanie się menu podobnego do menu pokazującego się przy wydawaniu komend simom – menu to zawiera zarówno bardzo przydatne opcje, jak i niezwykle niebezpieczne opcje mogące bezpowrotnie uszkodzić grę. Zalecane jest aby używać BoolPropa na simie, którym obecnie się gra.


  • Joan lubi to

tumblr_obe422ZBaX1v894w0o1_1280.png


#3 Meryam

Meryam

  • 252 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 01 wrzesień 2016 - 15:47

5. Opcje kodu

Poniżej znajduje się menu jakie pojawia się po użyciu SHIFT + Lclick na wybranym simie.

tumblr_octy0rj8Az1v894w0o3_540.gif

i menu „More…”

tumblr_octy0rj8Az1v894w0o4_400.gif

Poniżej znajduje się menu jakie pojawia się po użyciu tej samej kombinacji na simie innym niż wybrany.

tumblr_octy0rj8Az1v894w0o5_500.gif

tumblr_octy0rj8Az1v894w0o6_500.gif

Nie da się nie zauważyć, że większość komend jest podobna, jednak mogą się one róznić zależnie od wieku sima.

UWAGA: Używasz poniższych opcji kodu na własne ryzyko. Zanim to zrobisz, zrób MNÓSTWO kopii zapasowych gry jeśli obawiasz się, że ją uszkodzisz.

 

 

5.1. Change Fit

tumblr_octy0rj8Az1v894w0o7_250.gif

Opcja ta pozwala na zmianę figury sima. Get Thin powoduje, że sim nabywa wysportowaną sylwetkę, Get Fat dodaje simom kilku kilogramów. Jako, że są to jedyne opcje figury dostępne w The Sims 2, to nie ma możliwości użycia innych komend.

 

5.2. Change Suit

tumblr_octy0rj8Az1v894w0o8_500.gif

Opcja ta pozwala na szybką zmianę ubrania simowi. Casual 1 to ubranie codziennie, Formal – wizytowe, Underwear or Naked – bielizna lub brak ubrania, Swimsuit or Workout – kostium kąpielowy lub ubranie sportowe, Maternity or Pajamas – ubranie ciążowe lub piżama.

 

5.3. Set Age

tumblr_octy0rj8Az1v894w0o9_250.gif

Opcja ta pozwala „postarzyć” sima – po kliknięciu na Set to Birthday, a następnie kliknięciu na sima (bez SHIFT) pojawi się opcja „Dorośnij”, a to zaś spowoduje, że sim zmieni grupę wiekową na starszą. Opcja ta nie działa u emerytów, gdyż nie da się ich postarzyć. Aby postarzyć noworodków lub niemowlaków najpierw należy uruchomić opcję 5.8. Make Selectable.

 

5.4. Social DEBUG

Niestety, nie udało się ustalić co robi owa opcja, jednak przypuszczenie jest takie, że miała ona całkowicie neutralizować kontakty z innymi simami. Jest to jednak tylko przypuszczenie, gdyż w większości przypadków opcja ta po prostu nie działa.

 

5.5. DEBUG Interaction

tumblr_octy0rj8Az1v894w0o10_250.gif

Jeśli opcja ta jest użwana na wybranym simie, zwykle pojawiają się dwie akcje – Cheer Up (Pociesz) oraz Be Cheered Up(Pociesza mnie). Gdy jednak opcja jest używana na innym simie niż ten, którym obecnie gramy, to nasz sim rzeczywiście zaczyna „rozweselać” drugiego sima. Nie zmienia to jednak nastroju żadnego z simów.

 

5.6. Display

tumblr_octy44mnA21v894w0o1_540.gif

Jedyną akcją z powyższego menu jaka zdaje się działać jest Show Sims Gender Pref. Kliknięcie na tę akcję spwooduje ukazanie się panelu informacji z preferencjami danego sima.  Akcja ta działa niezależnie od tego, na którym simie jest używana.

 

5.7.Kill

NIE JEST TO REKOMENDOWANY SPOSÓB NA ZABICIE SIMA.

tumblr_octy44mnA21v894w0o2_250.gif

Give Dead Token zamienia wybranego sima w ducha. Powoduje to mnóstwo problemów związanych z grą, np. duch ciągle pojawiał się na parceli, w relacjach i na drzewie genealogicznym sim nadal żył, jednak wchodząc na parcelę ów sim się nie pojawiał jako żywy.

 

5.8. Make Selectable/Make Unselectable

Opcja ta działa tylko na członków rodziny – np. niemowlaki. Są oni członkami rodziny, jednak nie można wydawać im poleceń ani wybierać jako simy, którymi chcemy grać. Aby uzyskać dostęp do takiego sima, należy użyć powyższej opcji. Po pierwszym użyciu Make Selectable dany sim zniknie z listy simów po lewej stronie interfejsu, w związku z tym należy tej opcji użyć drugi raz. Wówczas dany sim się pojawi na liście i będzie można go wybrać jako sima „grywalnego”.

5.9. Set Aspiration

tumblr_octy44mnA21v894w0o3_400.gif

tumblr_octy44mnA21v894w0o4_400.gif

Jak sama nazwa wskazuje – ową opcją można zmienić simowi aspirację lub jej poziom. Niemożliwe jest ustawienie takiej aspiracji, jaką dany sim już posiada.

 

5.10. Debug – Toggle FBA On/Off

Kolejna opcja, której działanie jest nieznane.

 

5.11. Spawn

tumblr_octy44mnA21v894w0o5_1280.gif

tumblr_octy44mnA21v894w0o6_500.gif

Przy kliknięciu na którąkolwiek z opcji pojawi się jakiś nowy przedmiot. W przypadku Tom’s Clothing Tester jest to wieszak na ubrania, Rodney’s Death Creator – nagrobek. Wszystkie te obiekty służą do testowania różnych opcji – wieszak na ubrania, jak sama nazwa wskazuje, pozwala na testowanie ubrań, zaś nagrobek pozwala na wybranie sposobu śmierci sima (ważne – sim faktycznie umiera po użyciu tej opcji i nie da się go przywrócić bez ingerencji w pliki gry).

Nie rekomenduje się używania jakiejkolwiek opcji z „Reset” w nazwie – zwykle powoduje to uszkodzenie gry.


  • Joan lubi to

tumblr_obe422ZBaX1v894w0o1_1280.png


#4 Meryam

Meryam

  • 252 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 01 wrzesień 2016 - 15:54

6. Inne opcje

Przy aktywnym BoolPropie możliwe są także inne opcje, do których nie jest wymagany SHIFT. Wystarczy na nie kliknąć i przeciągnąć, jak poniżej.

Potrzeby

tumblr_octy44mnA21v894w0o7_250.giftumblr_octy44mnA21v894w0o8_250.gif

Zainteresowania

tumblr_octy44mnA21v894w0o9_250.giftumblr_octy44mnA21v894w0o10_250.gif

Osobowość (znak zodiaku zmienia się automatycznie)
tumblr_octy71venJ1v894w0o1_250.giftumblr_octy71venJ1v894w0o2_250.gif

Umiejętności

tumblr_octy71venJ1v894w0o3_250.giftumblr_octy71venJ1v894w0o4_250.gif

Związki

tumblr_octy71venJ1v894w0o5_250.giftumblr_octy71venJ1v894w0o6_250.giftumblr_octy71venJ1v894w0o7_250.gif

Pragnienia i obawy

Ta opcja nieco różni się od poprzednich. CTRL+Lclick na którekolwiek z pragnien lub obaw powoduje spełnienie się pragnienia lub odrzucenie obawy. Po użyciu tej akcji obawy i pragnienia automatycznie się zmienią, jak po ich spełnieniu.

tumblr_octy71venJ1v894w0o8_250.gif

7. Użycie kodu na obiektach

Z aktywnym kodem, przy użyciu komendy SHIFT+Lclick na danym obiekcie pojawi się menu. W większości obiektów pojawi się opcja Force Error – radzę na tę opcję NIE klikać.

Istnieją jednak obiekty, na których akcje związane z BoolPropem są przydatne.

Kosz na śmieci

tumblr_octy71venJ1v894w0o9_1280.gif

Skrzynka na listy

tumblr_octy71venJ1v894w0o10_1280.gif

tumblr_octy7kBRol1v894w0o1_500.gif

A także obiekty takie jak schody (możliwość wbiegania lub wolnego wchodzenia), szafki, toaleta, zlew, prysznic, wanna, okna (czyszczenie/brudzenie)

 

8. Credit:

Calidan @ModTheSims

Alatáriël @FTS


tumblr_obe422ZBaX1v894w0o1_1280.png


#5 Joan

Joan
  • 109 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 01 wrzesień 2016 - 20:40

Super poradnik, przejrzysty i ze zdjęciami. Poza tym zawiera mnóstwo przydatnych opcji. Daję lajka ;)


  • Meryam lubi to

eHYQcw7.png



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych