Skocz do zawartości

  • instagram
  • facebook

Zdjęcie

Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze / Uszkodzenie otoczenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Liv

Liv
  • 18 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisano 27 sierpień 2016 - 08:55

Każdy sim to jeden plik w folderze Characters.

Każdy dom to jeden plik w folderze Lots.

Całe otoczenie to jeden plik – Nx_Neighboorhood.package i to on „zarządza” plikami simów i domów.

Jeśli KTÓRYKOLWIEK plik ulegnie uszkodzeniu, reszta nie będzie działać tak jak trzeba, bo każdy z nich zawiera unikalny komplet informacji – o domu, simie, o rodzinach zamieszkujących otoczenie…

Co najgorsze, gracz, nawet nie zdając sobie sprawy z tego, co i jak modyfikuje te pliki, może pewnego dnia napotkać na liczne, niespotykane wcześniej błędy, a w najgorszym przypadku nie doczekać końca ładowania się otoczenia z powodu jego całkowitego zepsucia.

Brakujące poradniki. 

 

Oznaki uszkodzenia otoczenia:

  1. Małe dzieci i dzieci mają pragnienia/obawy typowe dla dorosłych (np. iść na randkę) lub/i cel życiowy (który normalnie pojawia się po osiągnięciu wieku nastoletniego).
  2. Znikający simowie – odsyłam do punktu 7 niżej.
  3. Brak właściwego zdjęcia sima w drzewie genealogicznym (jest „puste” pole, a po kliknięciu na nie pojawia się zdjęcie innego sima).
     

Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze:

A które są źródłem błędów.

 

  1. Usuwać rodzin ze skrzyni simów – simy mają wspomnienia i plotkują między sobą także o simach, którymi nigdy nie graliście. Dopóki sim sobie jest w skrzyni, nic się nie dzieje – jego dane są kompletne i gra „łączy” go z innymi mieszkańcami. Przy usunięciu natomiast „połączenia” zostają zerwane i chociaż sim „nie istnieje”, wspomnienia o nim i plotki dalej funkcjonują, tym samym dalej się rozprzestrzeniając (wystarczy, że miastowi plotkują). Gra wtedy próbuje odnieść się do usuniętego sima, mimo że wie, że się nie da. 
  2. Usuwać urn/nagrobków – powód taki jak powyżej.
  3. Przenosić zamieszkałej parceli do Skrzyni domów i później do innego otoczenia – powód taki jak wyżej.
    Z mojego własnego doświadczenia – przeprowadziłam kiedyś tym sposobem sima do innego otoczenia, a w starym zostawiłam jego żonę i córkę. Podczas gdy w nowym otoczeniu miał parokrotnie zmieniany wygląd, w drzewie genealogicznym u jego żony i córki wyglądał tak jak przed przeprowadzką. Gdy zaś wrócił do starego otoczenia, gra traktowała go jako obcego dla jego rodziny – musiałam ponownie zrobić ślub i przez SimPe/InSimentora połączyć go z córką.
  4. Usuwać z Downloads używanych przez simów karier, kierunków studiów i potraw – wspomnienia będą uszkodzone.
  5. Usuwać skinów/oczu oznaczonych jako townified/geneticized (defaulty są bezpieczne) – mają one to do siebie, że gdy rodzi się dziecko, może je odziedziczyć nawet mimo tego że jego rodzice mają zupełnie inne skiny/oczy.
    Usunięcie ich powoduje np. brak oczu czy skóry u simów (pewnie mowa tu o zaczernieniu, jednak nie jestem pewna).
  6. Dodawać do rodziny NPC: mrocznego kosiarza (należy się także wystrzegać posiadania potomstwa z nim), tancerek hula, króliczka, pracownic opieki społecznej, kierowców autobusu/auta podwożącego sima do pracy, technika zapylacza (TZ#9 z Dziwnowa to wyjątek), Idealnej Simorośli, Roda Humble, doktorka, Pani Zadeckiej, Nikczemnego Szarlatana itd.
  7. Doprowadzić do przeludnienia otoczenia, SZCZEGÓLNIE takiego, które dostajemy z grą/dodatkiem (np. Miłowo, Dziwnowo, Kwitnące Wzgórza, Jaskinia Pokrzyku) ORAZ próbować wskrzesić zabitych simów z tych otoczeń, jeśli nie masz pewności, że mają swoje pliki w Characters.
    Dostajemy je z błędami, celowymi w dodatku (np. dwóch Sławomirów Biedaków w Miłowie, simy, których nie można wskrzesić, bo nie mają swojego pliku w Characters, różne błędy w drzewach genealogicznych).
    O co tu właściwie chodzi?
    Tworzysz simów, ale przecież nie będzie ich nie wiadomo ile. No tak, ale gra „dorabia” sobie miastowych wraz ze wzrostem ilości Twoich simów. A jak wiadomo – jeden sim=jeden plik.
    Simy mogą zacząć w cudowny sposób znikać i najczęściej NIE DA się ich już odzyskać, bo znikają pliki z Characters. No i pojawia się we wspomnieniach słynny „$subject”.
    A co się dzieje dalej, jest opisane w punkcie 1.
  8. Doprowadzić do sytuacji, w której sim umiera mając w wyposażeniu (plecaczku) urnę.
  9. Pakować do skrzyni rodzin/do pliku domów, które mają nagrobki.
  10. Zmieniać typu parceli (np. z mieszkalnej na publiczną) jeśli mieszkają na niej simy.
  11. Usuwać parceli, które mają swojego właściciela (np. przedsiębiorstwa z dodatku WB czy domki letniskowe z Podróży).
  12. Doprowadzić do porodu Samanty Otomana jeśli nie masz patcha do CPR. 
  13. Zapisywać gry, gdy sim rozmawia przez telefon. Sim się może niefajnie zresetować.
  14. Używać kodu "deleteallcharacters".
  15. "Bawić się" różnymi, dziwnie brzmiącymi opcjami kodu boolprop testingchaetsenabled true.
    Boolprop powszechnie znany jest z tego, że "psuje grę", co jest nieprawdą. Ten kod - odpowiednio użyty - jest bezpieczny i bardzo pomaga w grze (np. gdy sim się zawiesi), jeśli tylko nie szpera się we wszystkich możliwych opcjach. Bywało, że kod w wyniku jego niewłaściwego użycia ingerował w pliki "główne" gry powodując bardzo trudne do wytępienia błędy (które wymagały zarówno usunięcia otoczenia jak i reinstalacji całej gry).

 

Jak uniknąć uszkodzenia otoczenia?

Poszczególne numerki odpowiadają tym powyżej.

 

→ 1. Usuwaj Simów tym sposobem.

→ 2. Stwórz sobie cmentarz, na którym można bezpiecznie zostawiać nagrobki i urny LUB zaopatrz się w hack nounlinkondelete.

→ 3. Aby móc bezpiecznie przenieść dom i rodzinę do innego otoczenia, musisz wyciągnąć sima z gry przez SimPe i stworzyć go w nowym otoczeniu, natomiast domek potraktować w ten sposób.

→ 4. Sam/a usuń (za pomocą FFS Lot Debbugera) wspomnienia o karierach i jedzeniu.

→ 5. Sam/a napraw wcześniej DNA simów.

→ 6. Po prostu ich nie ruszaj, a jeśli już to zrobiłeś/aś, to rób wszystko, żeby nie namieszać w czymś innym ;)

→ 7.

- istnieją na necie całkiem bezpieczne wersje eaxisowych otoczeń. Można je znaleźć tutaj.

- tutaj (Resurrecting Sims with no character data) opisane jest jak można wskrzesić simów niemających swoich plików (w poradniku zwanych jako Character data).

- czyścić (w miarę regularnie) swoje otoczenia ze niepotrzebnych simów - tym sposobem i nie doprowadzić do tego, żeby gra nieustannie generowała nowych mieszkańców – ściągnąć hacki:

- notownieregen (dla podstawy),

- nodormiespawns (dla NS),

- nostrayrespawn (dla Zwierzaków),

- antiredundancy (dla wszystkich).

Można je znaleźć tutaj. Po wybraniu skrótu ostatniego dodatku będą w folderze „Hacks” (z tym że „nodormiespawns” najlepiej wziąć z folderu „uni”).

→ 8. Usuń nagrobek z wyposażenia sima przed jego śmiercią i jak najszybciej przenieść go w bezpieczne miejsce (np. cmentarz).

→ 9. Najlepiej przenieś nagrobki na cmentarz.

→ 10. Wyprowadź simów.

→ 11. Sprzedaj wcześniej parcelę.

→ 12. Ściągnij patch do CPR lub po prostu nimi nie graj (no i najlepiej usuń).

→ 13. Przed zapisaniem gry anuluj rozmowę przez telefon.

→ Zaraz po zainstlowaniu gry ustaw wszystkie (zarówno z podstawy jak i dodatków) pliki objects.package na Tylko do odczytu.

→ Żeby sprawdzić, czy Twoje otoczenie jest bardzo zepsute, użyj tego programu.

 

 

Źródła:

http://simswiki.info...Hood_Corruption

http://modthesims.in...ad.php?t=394352

Moja gra.

 


  • Paździoch Menda Złośliwa, El Bastardo i milosz263 lubią to

#2 milosz263

milosz263
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 23 grudzień 2017 - 13:03

Postanowiłem odkopać brakujące poradniki z FTS przez Wayback Machine:

→ 1. Usuwaj Simów tym sposobem.
ORAZ:
- czyścić (w miarę regularnie) swoje otoczenia ze niepotrzebnych simów - tym sposobem.
Link: https://web.archive....ead.php?t=62137


→ 3. Aby móc bezpiecznie przenieść dom i rodzinę do innego otoczenia, musisz wyciągnąć sima z gry przez SimPe 

Link: https://web.archive....ead.php?t=43051

Chodzi o Piąty punkt.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych